27 augusti 2006

Återfödsel

Ett nytt fejs för min blogg var antagligen behövligt för att återvinna lite känsla för den här sortens aktivitet. Jag kan verkligen rekommendera att uppdatera till Blogger beta! Bara de mycket mer användarvänliga redigeringsfunktionerna gör mödan värd. I och för sig är det ingen möda alls och även om det nu skulle vara fallet så skulle det alltså vara värt det.

På tal om betaversioner så tankade jag ner den första sådana av Mozilla Firefox 2. Den verkar helt ok även om det tydligen kunde vara lite tjurigt med de extensions man hade. Dock använder jag knappt några förutom Flashplayer och Adblock så för min del var det i princip bara att tuta å köra. Jag tror att 2:an släpps officiellt till hösten men har du inte testat Firefox så gör dig en själv en tjänst och ladda hem den på stuberten, speciellt om du sitter å sunkar me IE!! Firefox är helt gratis och senaste versionen finns på Mozillas hemsida.

Just nu väntar jag på Tortoiseboxen "A Lazarus Taxon" som innehåller tre skivor med remixer, b-sidor, etc, plus en DVD med videor och liveframträdande. Ska bli riktigt kul att få lite nygammalt från Chicagoskolans finaste! Dessutom var den CP-billig: endast 19 dollares!

Till råga på allt så är det dessutom en härlig reaspurt på Dotshop, så nu hoppas jag bara att lite CSN-klöver kan trilla in i tid för att hinna fynda!

1 kommentar:

Tatti sa...

Schyst, behöver också göra något.

Tillbaka i gbg, jävligt skönt.